بیو گرافی

بیو گرافی

بیوگرافی خارجی وبیوگرافی ایرانی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 400
بازدید کل : 134035
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1


باشگاه لیورپول

                                          به نام خداوند بخشنده ی مهربان

اگر شخصی به نام جان هولدینگ نبود باشگاه فوتبال لیورپول هرگز به وجود نمی آمد.وقتی اورتون آنفیلد را بعد از درگیری بر سر اجاره آن در سال 1892 ترک کرد، رئیس باشگاه "جان هولدینگ" به همراه تعداد کمی از طرفداران و تنها 3 بازیکن تیم ماندند. او مصمم بود که فوتبال در زمین آنفیلد ادامه پیدا خواهد کرد. او باشگاه جدیدی را شکل داد، اسم آن را لیورپول گذاشت... و یک افسانه آفرید.

حتی جان هولدینگ هم نمیتوانست پیشبینی کند که چه موفقیت هایی برای لیورپول در راه است. بعد از گذشت بیش از 100 سال هیچ باشگاه انگلیسی نتوانسته است افتخارات لیورپول را بدست آورد. 18 بار قهرمانی لیگ، 7 بار قهرمانی جام حذفی، 7 بار قهرمان جام اتحادیه، 5 قهرمانی در جام قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در جام یوفا و 3 بار هم قهرمان جام در جام اروپا.

در این قسمت ما به چند مورد از مهمترین لحظات تاریخ باشگاه اشاره می کنیم. این داستان باورنکردنی و غرورآفرین بزرگترین باشگاه فوتبال انگلیس است، این داستان تنها برای هواداران لیورپول جالب نیست بلکه برای تمام هواداران فوتبال در تمام دنیا زیباست.

 

شکل گرفتن باشگاه فوتبال لیورپول - 1892

تاریخچه باشگاه از زمانی آغاز شد که اورتون به عنوان بزرگترین رقیب ما معرفی شد.

 

اولین قهرمانی لیگ - 1901

در اواسط فبریه فصل 1900 - 1901 لیورپول 8 شکست داشت و 31 گل دریافت کرده بود و قهرمانی یک رویای بزرگ به حساب می آمد. بعد از 12 بازی و 9 پیروزی و 3 تساوی،جام قهرمانی در دست ما بود.

 

اولین نمایش ومبلی - 1950

آرسنال آماده مقابله با لیورپول برای اولین بار در ومبلی بود. موقعیت بسیار خوبی بود تا در تاریخ باشگاه بماند اما شکست دو بر صفر باعث شد تا لیورپول باز هم برای جام حذفی انتظار بکشد.

 

بیل شنکلی به عنوان مربی منصوب شد - 1959

اول دسامبر 1959 روزیست که همیشه در تاریخ لیورپول باقی می ماند. در آن روز لیورپول بیل شنکلی را به عنوان مربی و جانشین تیلور معرفی کرد.

 

قهرمانی در جام حذفی برای اولین بار - 1965

لیورپول سلطان لیگ بود و همراه با بیل شنکلی همه چیز ممکن بود و این بار جام حذفی انگلیس و قدیمی ترین جام فوتبال برای لیورپول بود و بزرگترین افتخار برای باشگاه به حساب می آمد.

 

قهرمان اروپا - 1977

اگر بردن جام حذفی برای اولین بار در سال1965 بهترین و بزرگترین روز در تاریخ لیورپول بود، پس در این شکی نیست که بردن جام قهرمانان اروپا برای اولین بار در سال 1977 بهترین شب تاریخ باشگاه باشد.

 

حادثه بد هیسل - 1985

هرگز کسی واقعه غم انگیز ورزشگاه هیسل در 29 می 1985 را فراموش نخواهد کرد. لیورپول در فینال جام قهرمانان اروپا در مقابل یوونتوس قرار گرفته بود و شبی که می توانست یکی از بزرگترین شبهای تاریخ باشگاه شود به یکی از تلخ ترین شبها تبدیل شد.

 

هیلزبورو - 1989

در 15 آپریل 1989 بیش از 25000 طرفدار لیورپول به هیلزبورو رفتند تا شاهد بازی لیورپول در مرحله نیمه نهایی مقابل ناتینگهام فارست باشند. 96 نفر از آنها هیچوقت برنگشتند.

 

جام حذفی ، اتحادیه و یوفا - 2001

پس از پیروزی در فینال جام حذفی مقابل آرسنال و در حالی که قهرمان جام اتحادیه بودیم افتخارات سال 2001 را با پیروزی در فینال جام یوفا تکمیل کردیم.

 

برنده جام قهرمانان اروپا در سال 2005

در باورنکردنی ترین شب تاریخ درخشان باشگاه در حالی که نیمه اول را تیم میلان با نتیجه 3 بر صفرپیروز به رختکن رفته بود لیورپولی ها با یک بازگشت معجزه آسا برای پنجمین بار در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول خود را به عنوان پادشاه اروپا معرفی کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

خیلی ممنون که به وبلاگم اومدید حتما نظر دهید... راستی در پایین صفحه 1.2.3.4. داره حتما ببینید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to love-amirhossaintakaloo-love.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com